H DUA LIPA ΠΑΙΖΕΙ …ΜΠΑΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ CHAMPIONS LEAGUE !

Posted on: May 26th, 2018 by ldomazos ldomazos No Comments

Αυτή είναι σίγουρα η χρονιά της. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, η Dua Lipa έχει παίξει… μπάλα στις μεγαλύτερες μουσικές «αρένες» και τώρα κατακτά και το Champions League.

Την τελετή έναρξης της διοργάνωσης δηλαδή στην προκειμένη, στην οποία και θα πρωταγωνιστήσει τραγουδώντας.

Μετά το Brit Award για την καλύτερη Βρετανίδα γυναίκα καλλιτέχνιδα, στις 26 Μαΐου η τραγουδίστρια από το Κόσσοβο αναμένεται να συναρπάσει τα πλήθη στο στάδιο «NSC Olimpiyskiy» του Κιέβου της Ουκρανίας όπου θα αγωνιστούν Λίβερπουλ και Ρεάλ Μαδρίτης για το ευρωπαϊκό ποδοσφαιρικό τρόπαιο.

Θυμίζουμε ότι πέρυσι στην τελετή έναρξης είχαν εμφανιστεί οι Black Eyed Peas, ενώ πρόπερσι η Αλίσια Κιζ και ο Αντρέα Μποτσέλι. Η 22άχρονη δήλωσε σχετικά: «Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένη που έχω την ευκαιρία να κάνω κάτι διαφορετικό, κάτι έξω από τα συνηθισμένα, κάτι που υποθέτω ότι δεν μπορώ να κάνω στα δικά μου shows. […] Είναι αρκετά μεγαλύτερη κλίμακα, είναι ένα μεγαλύτερο στάδιο, έτσι νομίζω ότι θα είναι πολύ διασκεδαστικό. Θέλω να το κρατήσω ως έκπληξη, αλλά θέλω να κάνω τους πιο τρελούς οπαδούς του ποδοσφαίρου να χορέψουν. […] Είναι τόσο μεγάλη εμφάνιση για τον εαυτό μου που αισθάνομαι πάντα ότι υπάρχουν νέα πράγματα να κάνεις και υπάρχουν πάντα τρόποι να βελτιώσεις τον εαυτό σου και να βελτιώσεις τις παραστάσεις σου και να κάνεις κάτι ακόμα πιο τρελό και πιο υπερβολικό.»

Από πού όμως «ξεφύτρωσε» το φαινόμενο Dua Lipa ώστε σε τόσο μικρή ηλικία να σαρώνει βραβεία, να βρίσκεται σε μια τέτοια διοργάνωση και μάλιστα να συζητιέται ότι θα ερμηνεύσει το soundtrack του 25ου κινηματογραφικού Τζέιμς Μποντ;

Πάνε περίπου 19 χρόνια -αν δε με απατά η μνήμη μου- όταν η Μπρίτνεϊ Σπίαρς της Jive Records ούτε 18 χρόνων καλά καλά κυκλοφόρησε το «Baby one more time» για να την αναδείξει ταχύτατα στο teen είδωλο της εποχής. Ο κόσμος τότε εξερευνούσε το cd, τα singles, τα ραδιόφωνα ανέβαζαν και κατέβαζαν καλλιτέχνες στη στιγμή, χωρίς να παίζονται τόσο εξόφθαλμα εμπορικά παιχνίδια. Λίγο πιο αθώες εποχές σε πιο εκπαιδευμένα αυτιά αντί για μάτια.

Χωρίς να είναι η Σπίαρς Μαρία Κάλας, αλλά έχοντας μια Μαντόνα ως υπόβαθρο και με το σκεπτικό ότι το σόου είναι χάρμα οφθαλμών, show women στην ποπ ξεπετάχτηκαν πολλές, ερμηνεύτριες ελάχιστες. Από τις μπριζόλες της Gaga μέχρι τις τορνευτές καμπύλες των Μπιγιόνσε και Λόπεζ, έχουν δει πολλά τα ματάκια μας (και όχι απαραίτητα άσχημα) για να φτάσουμε μέχρι τα πιο εναλλακτικά παραδειγματα της Lorde και της Κiesza. Στην εποχή του utube ευτυχώς, η εικόνα μετράει αλλά ακριβώς επειδή και η γάτα μου μπορεί να ανεβάσει βίντεο πια, αν δεν έχεις κάτι να πεις δεν πας εύκολα μπροστά.

Στην τελευταία κατηγορία και χωρίς τις πλάτες δισκογραφικής όταν ακόμα τραγουδούσε διασκευές από Alicia Keys και Christina Aguilera on line, ανήκει η Dua Lipa. Το περασμένο καλοκαίρι, ο «Guardian» δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο: «Γιατί οι νέες γυναίκες ποπ σταρ δεν μπορούν πλέον να πετύχουν;» λέγοντας ευθέως πως το τελευταίο χρονικό διάστημα οι γυναίκες καλλιτέχνες είναι περισσότερο σταρ στη θεωρία και όχι τόσο στην πράξη aka charts. Σαν απορία μπορεί να στέκει, αλλά παράλληλα ίσως να είναι κάπως παρωχημένος ο τρόπος «μέτρησης» σταρούμπας με τα charts που πολύ αμφιβάλλω αν παραμένουν ακλόνητο βαρόμετρο επιτυχίας στην εποχή των social media.

Όπως και να έχει, μία σοβαρή εξήγηση έδωσε η Dua Lipa στο Fader: «Το να είσαι γυναίκα στη βιομηχανία, είναι πάντα σκληρό αν δεν είσαι καλλιτέχνης που πάντα κάθεται μπροστά από ένα πιάνο ή μια κιθάρα, κάνοντας τον κόσμο να πιστέψει ότι γράφεις μόνος σου τα τραγούδια σου. Τα πάντα γύρω από αυτήν τη διαδικασία είναι πραγματικά προσωπική υπόθεση για μένα, σιγουρεύομαι πως όλα προέρχονται από μένα. […] Ξέρω πως υπάρχουν πολλοί άντρες καλλιτέχνες που δε γράφουν, αλλά όταν είσαι άντρας, ο κόσμος απλά υποθέτει ότι εσύ γράφεις τα τραγούδια σου. Όταν είσαι γυναίκα, αυτό (το δικαίωμα) σου αφαιρείται.»

Καθόλου άσχημα για 22αχρονη, δε νομίζεις; Η Dua Lipa βέβαια, μόνο κατασκευασμένο προϊόν δε μπορεί να χαρακτηρισθεί. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Λονδίνο από Αλβανούς γονείς που είχαν φύγει από το Κόσοβο ώστε να αποφύγουν τον εμφύλιο πόλεμο, για να επιστρέψουν πάλι όλοι μαζί στην Πρίστινα στις αρχές της εφηβείας της. Με ροκ μουσικό πατέρα, ξεκίνησε να ακούει Ντέιβιντ Μπάουι, Μπομπ Ντίλαν και Radiohead και κατέληξε στην ποπ της Νέλι Φουρτάντο και της Pink που ταίριαζε περισσότερο στην ιδιοσυγκρασία της και που ήταν ιδανική για τις διασκευές της. Στα 15 της, κατάφερε να πείσει τους γονείς της να την αφήσουν να επιστρέψει στο Λονδίνο και εκεί για να επιβιώσει εργάστηκε ως μοντέλο. Η τελευταία της συνεργασία ήταν με τη διάσημη σχεδιάστρια μόδας Στέλα Μακάρτνεϊ, αλλά δε συνέχισε το σπορ, διότι δεν ήθελε να χάσει βάρος, όπως την πίεζαν στο πρακτορείο της. Το «Blow Your Mind (Mwah)» μάλιστα, γράφτηκε για αυτόν ακριβώς τον λόγο.

Το τσαγανό της είχε λειτουργήσει και νωρίτερα, στο δημοτικό σχολείο, όταν ο επικεφαλής της χορωδίας της είπε ότι είχε πολύ «χαμηλή» φωνή για τις υψηλές νότες και δε μπορούσε να τραγουδήσει. Με τα δικά της τραγούδια ωστόσο, δημοσιευμένα στο Soundcloud, κατόρθωσε να τραβήξει την προσοχή του μάνατζερ της Λάνα Ντελ Ρέι, ο οποίος την έφερε στην Warner Bros και τα υπόλοιπα πια είναι ιστορία. Τίμιο το success story της, καθώς το «Be the one» της, ακούγεται σε διάφορες παραλλαγές ακόμη και σήμερα. Το πιο τέλειο βέβαια από όλα, δεν είναι μόνο το ότι τα κατάφερε όλα μόνη της. Είναι ότι δε συμβιβάστηκε. ΈΒαλε τους δικούς της κανόνες -όπως λέει και το νέο της single «New Rules» που ακούγεται παντού. Αν την παρακολουθήσεις στα βίντεο κλιπ της, δε μοιάζει περισσότερο από ό,τι φαίνεται στην ηλικία. Δε βάφεται υπερβολικά, δε ντύνεται εξίσου, δε γδύνεται επίσης, τα πάντα κουμπώνουν στα 22 της χρόνια. Και δεν είναι αποστεωμένη ή αθλητικά γυμνασμένη. Είναι ο εαυτός της.

Ένα άρθρο του Indepedent παρουσιάζει το φαινόμενο των σημερινών αστέρων που έχουν περισσότερη πέραση όταν βγάζουν την αληθινή τους εικόνα προς τα έξω και όχι με την έννοια του ριάλιτι. Τα χειρόγραφα σημειώματα της Τέιλορ Σουίφτ και τα tweets χωρίς λογοκρισία της Cher είναι ένα δείγμα του που βαδίζουμε, απλά η Dua Lipa πείθει εντελώς αβίαστα πως απλά ζει στον μικρόκοσμό της, τον οποίο που και που μοιράζεται με τους θαυμαστές της. Τα τραγούδια της άλλωστε, στην πλειοψηφία τους είναι βιωματικά, ενώ έχει παραδεχτεί πολλάκις ότι εμπνεύστηκε τα «Hotter Than Hell» και «No Goodbyes» για μία σχέση που την πλήγωσε, και μία άλλη που θρηνούσε πριν ακόμα τελειώσει, αντίστοιχα.

«Καταρχάς, ο στόχος μου ήταν να βγει δική μουσική. Ποτέ δεν ήθελα να χάσω το ενδιαφέρον μου. Θέλω ο κόσμος να ακούει ένα τραγούδι και να ξέρει ότι είμαι εγώ και όχι ένα κορίτσι που «συμμετέχει» στο τραγούδι. Δύο χρόνια είναι αρκετά για να μάθεις τον εαυτό σου και τι είδους μουσική θέλεις να δημιουργήσεις. Μου πήρε λίγο χρόνο για συνειδητοποιήσω τα πάντα, αλλά τώρα αισθάνομαι πως είμαι στον σωστό δρόμο.», είχε δηλώσει πριν από ένα χρόνο και ήδη κρατάει στα χέρια της το πρώτο της ολοκληρωμένο άλμπουμ.

Είναι άραγε, αυτό το «πρόσωπο» (#διπλής) της σημερινής ποπ; Μακάρι.

Συλλογή φωτογραφιών 1 8

 

H Dua Lipa παίζει... μπάλα και στο Champions League (pics & vids) - Media Gallery
H Dua Lipa παίζει… μπάλα και στο Champions League (pics & vids) – Media Gallery
H Dua Lipa παίζει... μπάλα και στο Champions League (pics & vids) - Media Gallery 8
H Dua Lipa παίζει... μπάλα και στο Champions League (pics & vids) - Media Gallery
H Dua Lipa παίζει... μπάλα και στο Champions League (pics & vids) - Media Gallery 2