Η ΤΑΜΑΡΑ ΤΑ ΕΚΑΝΕ ΟΛΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ

Posted on: May 16th, 2018 by ldomazos ldomazos No Comments

Ήταν 80 χρονών και έψαχνε τον έρωτα. Ακόμα και στο κρεβάτι του νοσοκομείου ετοιμοθάνατη ήθελε έρωτα. Ακόμη και στο κρεβάτι του νοσοκομείου, λένε, προσπάθησε να φλερτάρει με έναν νοσοκόμο. Η βιογράφος της ωστόσο δεν το πιστεύει. Οχι επειδή η Ταμάρα ντε Λεμπίτσκα δεν είχε πια την επιθυμία, αλλά επειδή ο εν λόγω νεαρός δεν ήταν αρκετά ωραίος.  Στη ζωή της, γνώρισε τη δόξα και το χρήμα αλλά όχι την καλλιτεχνική αναγνώριση. Αυτή ήρθε μετά θάνατον. Η Ταμάρα ντε Λεμπίτσκα, γι΄αυτήν ο λόγος του αποδυτηριάκια που γεννήθηκε σαν σήμερα 16 Μαϊου, το 1898, στην Πολωνία από Ρωσοεβραίο μεγαλοαστό. Μεγάλωσε στα πλούτη και παντρεύτηκε ένα γοητευτικό Ρώσο καλής κοινωνίας ονόματι Λεμπίτσκι που τον γνώρισε στα 13 σε πάρτυ μασκέ και παντρεύτηκαν μετά απο 5 χρόνια.Το ζευγάρι ξέφυγε από τους οργισμένους μπολσεβίκους και μετανάστευσε στο Παρίσι. Ο γάμος της δεν πήγαινε καλά και απο τον άντρα της έτρωγε το ξύλο της αρκούδας. Αποφασίζει να δουλέψει αλλά για τον οίκο της Σανέλ δεν έκανε η χυμώδης Ταμάρα. είχε ταλέντο στη ζωγραφική και με την προτροπή της αδερφής της αποφάσισε να πάει σε μια σχολή καλών τεχνών. Ζωγράφιζε με κέφι την ημέρα και τη νύχτα φλερτάριζε και γύριζε στα μπαρ. Εβρισκε όμορφες γυναίκες και άντρες στον δρόμο και στα παρισινά καφέ και τους πρότεινε να της ποζάρουν αλλά και να τους ψήνει να κοιμούνται μαζί τα βράδυα. Για να κοιμηθεί έπαιρνε ηρεμιστικά λόγω της υπερέντασης και της ανυπομονησίας να κατακτήσει τη πόλη του φωτός. Όπου υπήρχαν όργια με καλλιτέχνες  η Ταμάρα ήταν μέσα. Την ώρα που ο άντρας και η μικρή κόρη της κοιμούνταν στο σπίτι εκείνη έψαχνε ερωτικές εμπειρίες στα σκοτεινά κλαμπ του Σηκουάνα και στα κρεβάτια των αστικών οίκων πάντα με χρήση κοκαίνης. Πήγαινε στα μπαρ και έγδυνε τις γυναίκες για να διαπιστώσει αν της έκαναν, αφού τις εξέταζε σχολαστικά από την κορυφή ως τα νύχια. Λέγεται ότι κάποτε είχε γδύσει μια φίλη της μέσα σε ένα γνωστό κλαμπ ομοφυλοφίλων και, αφού την περιεργάστηκε με τα μάτια, έβαλε το χέρι της ανάμεσα στα πόδια της κοπέλας και φώναξε: «Είναι πολύ υγρό για να μπορέσει ο ζωγράφος να συγκεντρωθεί!». Η τρέλα της, σε όλο της, το μεγαλείο. Οι πίνακές της ήταν γλυπτά πρόσωπα με λαμπερά κραγιόν στα χείλη, έντονα χρώματα στα νύχια και φροντισμένα μαλλιά. Ηταν γυναίκες ερωτικές και όμορφες, γυναίκες που προσέφεραν την υπέρτατη ευχαρίστηση. Ο βαρώνος Ραούλ Κιούφνερ, με πλούσια συλλογή πινάκων αξίας, κατάλαβε αμέσως το ταλέντο της, μ’ αυτό το δικό της αντρόγυνο στυλ. Της παράγγειλε να κάνει το πορτραίτο της ερωμένης του. Η Ταμάρα πήρε τη θέση της στο κρεββάτι του βαρώνου, που αγόρασε όλα της τα έργα. Παντρεύτηκε τον βαρώνο, τον άνδρα της ζωής της, μάλλον τον μόνο άνθρωπο με τον οποίο αισθανόταν  ανθρώπινα. Άλλο ότι δεν σταμάτησε την κοσμική ζωή, να τρέχει στη όπερα και τα καμπαρέ, και να ερωτεύεται με άνδρες και γυναίκες. Όταν πλέον ο Χίτλερ απειλούσε την Ευρώπη ο βαρώνος και η Ταμάρα έφυγαν κατ’ αρχήν στην Κούβα. Στη συνέχεια μεγάλη ζωή στο Χόλυγουντ πρώτα και μετά στη Νέα Υόρκη. Της έκανε έκθεση ο διάσημος Έλληνας Ιόλας όμως πάλι δεν είχε επιτυχία. Πέθανε το 1980 στο Μεξικό. Σήμερα θα το γλεντούσε αν ζούσε και μάθαινε ότι θεωρείται μια μεγάλη εκπρόσωπος της ζωγραφικής του 20ού αιώνα.