ΞΙΝΙΣΜΕΝΟ ΜΠΡΟΥΣΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΒΗΜΑ

Posted on: January 22nd, 2015 by ldomazos ldomazos No Comments

Απο τη στιγμή, που σεναριογράφος στο Μπρούσκο είναι η Βάνα Δημητρίου, ηταν εύκολο να καταλάβει ο οποισδήποτε, οτι θα είναι μια σειρά οπως περίπου ο Ερωτας, που πηγαινε και πήγαινε και ολο στα ιδια κατέληγε με αποτέλεσμα να γινεται κουραστικό. Για τη σειρά Μπρούσκο, ο δημοσιογράφος Κοσμάς Βίδος στη στήλη του στο ΒΗΜΑ γράφει.

Θα γινόταν και αυτό… Η επιρροή τής α λα τούρκα μυθοπλασίας, την οποία τόσο πολύ έχουν προβάλει τα ελληνικά κανάλια τα τελευταία χρόνια, είναι παραπάνω από εμφανής στο «Μπρούσκο», στη νέα καθημερινή σειρά του AΝΤ1. Πρόκειται για μία σαπουνόπερα «made in Greece», η οποία όμως έχει όλα τα στοιχεία (θεματολογία, δομή και ανάπτυξη σεναρίου, αισθητική) των αντίστοιχων σίριαλ που παράγονται κατά δεκάδες στα στούντιο της γείτονος χώρας. Πλούσιες οικογένειες που παρακμάζουν και μισούνται μεταξύ τους, απαγορευμένες σχέσεις ανάμεσα στα μέλη τους, μοιχείες και καλά κρυμμένα μυστικά που έρχονται στην επιφάνεια, αδίστακτοι εχθροί που έχουν βάλει ως σκοπό της ζωής τους να καταστρέψουν τους καλούς της υπόθεσης, όλα αυτά πασπαλισμένα από άφθονη, ανόθευτη και συνήθως… ακατέργαστη μέσα στη γνησιότητά της παράδοση. Τα εμπεδώσαμε στην τουρκική γλώσσα, τα βλέπουμε τώρα και στην ελληνική – εμπλουτισμένα εν προκειμένω με τις ντοπιολαλιές της Κρήτης και της Κύπρου, τα μέρη όπου διαδραματίζεται η υπόθεση της σειράς.

Δεν είναι όμως αυτό το μοναδικό στοιχείο που στερεί αμέσως από τη φροντισμένη, ομολογουμένως, παραγωγή τη φρεσκάδα του καινούργιου. Κυρίως είναι η αδυναμία των ελλήνων σεναριογράφων να γράψουν ένα πρωτότυπο σενάριο που να αφορά το σήμερα. Ενα δράμα οι πρωταγωνιστές του οποίου να είναι άνθρωποι που ζουν το 2013.

Οι ήρωες του «Μπρούσκου» έρχονται εμφανώς από άλλη εποχή, γι’ αυτό όχι μόνο δεν πείθουν αλλά ορισμένες φορές μοιάζουν αστείοι έτσι όμως μιλάνε, συμπεριφέρονται, αντιδρούν.

Αγόρια που αντί να σερφάρουν στο Internet, να φλερτάρουν και να ασχολούνται με τον εκσυγχρονισμό των οικογενειακών επιχειρήσεών τους κατατρώγονται από υποψίες περί απιστίας των καλών τους, και τους υπενθυμίζουν με βίαιο, σχεδόν ζωώδη τρόπο ποιος είναι το αφεντικό του σπιτιού.

Κορίτσια σαν τα κρύα τα νερά που αντί να γλεντήσουν τη ζωή τους περιφέρονται σαν τρελές στους δρόμους με ένα πιστόλι στην τσάντα τους, με σκοπό να εκπληρώσουν την οικογενειακή βεντέτα και να δολοφονήσουν τον άνδρα που κάποτε τις ατίμασε.

Γυναίκες ελαφρών κάποτε ηθών που έχουν βάλει στεφάνι κρύβοντας την αλήθεια για το παρελθόν τους και τρέμουν στην ιδέα ότι μπορεί κάποια στιγμή να μαθευτεί…

Οι Φουρτουνάκηδες και οι Βροντάκηδες, «Η αγνή του λιμανιού» και η Μαίρη Χρονοπούλου ως παντρεμένη αστή που εκβιάζεται από τον πρώην εραστή της στο «Παρελθόν μιας γυναίκας» του Γιάννη Δαλιανίδη έχουν, ως φαίνεται, στοιχειώσει την ελληνική τηλεόραση. Ομως, έξω από τα στούντιό της, ο χρόνος έχει κυλήσει και έχει φτάσει στην εποχή του «Κυνόδοντα» και της «Στρέλλας», του «Brothers and sisters» και της «Modern family».

Δίπλα στα προϊόντα της νέας εποχής το «Μπρούσκο» όσο και αν θέλει να πλασαριστεί ως πεπαλαιωμένος οίνος ανώτερης ποιότητας, μας αφήνει την ξινή και ξεθυμασμένη γεύση του μπαγιάτικου.